304/2001 Sb. znění účinné od 1. 10. 2001 do 31. 12. 2004
§ 1 (1) Pokud ze zvláštních právních předpisů vyplývá pro orgány veřejné moci povinnost přijmout podání učiněné v elektronické podobě, podepsané elektronicky, anebo stanoví-li zvláštní právní předpis právo orgánů veřejné moci činit úkony v elektronické podobě, podepsané elektronicky, orgány veřejné moci, včetně územních samosprávných celků provádějících výkon státní správy v rámci přenesené působnosti, přijmou k zajištění postupu podle zvláštních právních předpisů tato organizačně technická opatření:
a) zřídí podle povahy a rozsahu své činnosti jedno nebo více pracovišť pro příjem a odesílání datových zpráv (dále jen "elektronická podatelna") vybavených potřebnými zařízeními připojenými k veřejné datové síti, popřípadě jiným datovým sítím, splňujícími požadavky na technické a programové vybavení podle standardů vydaných Úřadem pro veřejné informační systémy a umožňujícími používání zaručeného elektronického podpisu založeného na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb,
b) pověří v souladu se svým organizačním řádem nebo jiným vnitřním organizačním opatřením zaměstnance vytvářením a ověřováním zaručených elektronických podpisů a vybaví je k tomu potřebnými prostředky a kvalifikovaným certifikátem vydaným akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb na základě smlouvy mezi orgánem veřejné moci a akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb,
c) organizují práce v elektronické podatelně tak, aby bylo zajištěno přijímání a odesílání datových zpráv a neprodlená kontrola, zejména zda přijaté podání v elektronické podobě je čitelné, zda je podepsala osoba uvedená na kvalifikovaném certifikátu a zda je certifikát platný; při připojení bez nepřetržitého přístupu k veřejné datové síti zajistí, aby k tomuto připojení došlo opakovaně během pracovní doby, a zároveň, aby bylo zjištěno, zda nepřišla elektronická pošta, a současně, aby byla odeslána elektronická pošta připravená k odeslání, a to nejméně na počátku a před koncem pracovní doby,
d) zajistí příjem podání v elektronické podatelně i v případě, že je přímo předáno na technickém nosiči dat,
e) zveřejní elektronické adresy svých elektronických podatelen a seznam kvalifikovaných certifikátů příslušných zaměstnanců nebo elektronické adresy, na nichž se kvalifikované certifikáty nacházejí, a formáty datových zpráv, které jsou způsobilé přijmout, a to na své úřední desce, popřípadě jiným vhodným způsobem, jakož i způsobem umožňujícím dálkový přístup.
(2) Kvalifikovaný certifikát podle odstavce 1 písm. b) obsahuje kromě náležitostí stanovených v § 12 odst. 1 zákona o elektronickém podpisu i označení (název) orgánu veřejné moci, jeho organizačního útvaru a funkce zaměstnance.
(3) Pokud orgán veřejné moci při kontrole podle odstavce 1 písm. c) zjistí, že podání doručené v elektronické podobě nebo jeho část je nečitelné, datová zpráva neobsahuje platný kvalifikovaný certifikát nebo že datová zpráva neobsahuje adresu veřejně přístupného seznamu kvalifikovaných certifikátů a jednoznačné identifikační číslo kvalifikovaného certifikátu, postupuje podle příslušných ustanovení zvláštních právních předpisů upravujících odstraňování vad podání.
§ 2 Toto nařízení nabývá účinnosti dnem 1. října 2001.
Předseda vlády:
Ing. Zeman v. r.
Ministr:
Ing. Březina v. r.
Copyright © 2009 - 2025, Nakladatelství C. H. Beck